piątek, 13 kwietnia 2012

Truskawkowa Panna Cotta

Wstawiłam ten deser już w kilka miejsc, nawet przez pomyłkę na konkurs Seromianiaków, w którym główną rolę grał serek topiony biało-czerwony... Ale co tam, każdemu może się zdarzyć ;)

W każdym razie deser jest naprawdę smakowity. Można go zrobić tak, jak za chwilę przedstawię, ale równie dobry wychodzi z "Pomysł na... Panna Cotta" firmy Winiary. Jedyne małe "ale" to to, że dla mnie osobiście ten z proszku jest odrobinę za słodki. Ale zawsze można dodać bardzo kwaśne truskawki ;)



Truskawkowa Panna Cotta

Składniki:

  • 250 ml śmietanki kremówki 30%
  • 250 ml mleka
  • 70 g cukru trzcinowego
  • 1 laska wanilii
  • 2 łyżki żelatyny w proszku
  • galaretka truskawkowa
  • kilka truskawek drobno pokrojonych

Żelatynę zalewamy w kubku połową zimnego mleka i zostawiamy na 5 minut.Do garnuszka wlewamy resztę mleka, śmietankę, dodajemy cukier i przepołowioną laskę wanilii razem z wyskrobanymi z niej ziarenkami. Całość podgrzewamy cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Następnie dolewamy mleko z żelatyną i dalej podgrzewamy dokładnie mieszając do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny. Kieliszki na deser przepłukujemy zimną wodą i wlewamy do nich mleczną masę. Żeby uzyskać efekt zastygnięcia z boku kieliszków - przechyliłam je i oparłam o pudełko. Zostawiłam do przestygnięcia, a następnie w tej samej pozycji umieściłam w lodówce, by masa stężała. Przygotowałam galaretkę - zawartość torebki rozpuściłam w 250 ml gorącej wody, dodałam pokrojone truskawki. Gdy mleczna masa stężała, obróciłam kieliszki i uzupełniłam je galaretką.

Jak tylko pokażą się nasze przepyszne truskawki, to deser ten będzie często gościł na moim stole ;) A wcześniej może wypróbuję inną wersję - np. z galaretką pomarańczową?

5 komentarzy:

  1. uwielbiam takie desery! :) zapraszam do mnie http://www.szybkozjesc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię, a już pojawiły się polskie truskawki

    OdpowiedzUsuń
  3. Super deser, wygląda bardzo apetycznie. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Deser na prawde bardzo ciekawy i mam nadzieję, że niedługo z moim nowym mikserem https://duka.com/pl/agd/miksery uda mi się go przygotować i zachwycę nim całą rodzinę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie!! Jeśli zostawiasz komentarz - proszę, podpisz się. Chyba że bardzo lubisz być anonimowy :D