wtorek, 6 września 2011

Placuszki z cukinii i ziemniaków

Restauracja Domowa zanęciła mnie tymi placuszkami :) Ponieważ kabaczka nie posiadałam, zaś w kuchni leżały sobie 2 ponętne cukinie, postanowiłam właśnie z nich stworzyć smaczną przekąskę, która w zupełności wystarczyła na obiad dla trzech osób :D



Placuszki z cukinii i ziemniaków

Na placki najlepiej nadaje się młoda cukinia, można ją wtedy całą spożytkować. Jeśli jednak mamy starszy okaz - należy obrać go ze skórki i wydrążyć nasiona.

  • 2 średnie cukinie
  • 3 nieduże ziemniaki
  • mała cebula drobno posiekana
  • 1-2 posiekane ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • ok. 4 łyżek mąki
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • twarożek
  • rzodkiewka
Twarożek mieszamy z posiekaną rzodkiewką, doprawiamy solą i pieprzem. Ja miałam jeszcze trochę śmietany, którą też dodałam.

Umytą cukinię ścieramy na tarce jarzynowej. Posypujemy solą, przekładamy na sitko i pozostawiamy do odcieknięcia. Odciskamy płyn, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Łyżką nakładamy ciasto na rozgrzaną na patelni oliwę. Smażymy na rumiano z obu stron. Wyszło mi 16 placuszków.

Wykładamy na talerz i na każdy placek nakładamy sporą porcję twarożku.

Smacznego!

Cukinia 2011

2 komentarze:

  1. połączenie moich ulubionych obiadowych placków - cukiniowych i ziemniaczanych - nie może być inne niż powalające :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie!! Jeśli zostawiasz komentarz - proszę, podpisz się. Chyba że bardzo lubisz być anonimowy :D