czwartek, 8 marca 2012

Polędwiczki w sosie śmietanowo - serowym

Coś dawno nic tu nie wstawiałam ;)
Ale to wszystko przez natłok smutnych rocznicowych wspomnień i spraw związanych ze zdrowiem najbliższych.
Jednak najgorsze mamy już za sobą. Czas więc zacząć normalnie funkcjonować a co za tym idzie muszę znowu zacząć gotować obiady, bo rodzina się mnie wyprze :)

Wczoraj odwiedziła nas moja siostra Ula. Postanowiłam więc przygotować porządny posiłek, a nie jakieś tam kanapki na szybko, które przez ostatnie tygodnie wychodziły już nam uszami ;)

Zapraszam więc na polędwiczki wieprzowe. Jest tu też cukinia, kopytka a nawet serek "śmierdzielek", który uwielbiam w takich połączeniach :D




Polędwiczki wieprzowe z cukinią w sosie śmietanowo - serowym

Składniki:
  • 2 polędwiczki wieprzowe (ok. 60 dag)
  • 1 mała cukinia
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • małe opakowanie śmietany 18%
  • kawałek sera rokpol - na oko jakieś 15 dag
  • przyprawy - sól, pieprz, suszone pomidory, czosnek

Mięso pokroiłam na mniejsze porcje, rozklepałam lekko dłonią. Posypałam solą, pieprzem i suszonymi pomidorami z czosnkiem, dodałam 2 łyżki oliwy z oliwek. Dokładnie wymieszałam i zostawiłam na noc w lodówce.

Cebulę pokroiłam drobno, czosnek w plasterki a cukinię w sporą kostkę. Na patelnię wrzuciłam masło, poddusiłam lekko cebulę i czosnek. Po chwili dodałam cukinię i przyprawy. Całość dość krótko podgrzewałam, żeby cukinia nie rozpadła się i była super chrupiąca.

Śmietanę zagrzałam w garnuszku, dodałam pokrojony w kostkę ser, pieprz, czosnek granulowany i suszone pomidory. Soli nie dodawałam, ale wszystko zależy od stopnia słoności samego rokpola. Sos mieszałam aż do rozpuszczenia się sera.

W tak zwanym międzyczasie podsmażyłam polędwiczki wieprzowe. Kto lubi soczyste, to smaży króciutko. Ja wolę, takie pół na pół, więc na moment przykryłam je pokrywką.


Danie wyszło przepysznie!! Podałam je z kopytkami, przybrałam pomidorkiem. Mięso z sosem rozpływało się w ustach, cukinia była idealnie krucha. Jeszcze nie raz wrócę do tego przepisu :)

2 komentarze:

  1. Osobiście uwielbiam mięso z kopytkami i też bardzo często takie posiłki serwuję moim gościom

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie!! Jeśli zostawiasz komentarz - proszę, podpisz się. Chyba że bardzo lubisz być anonimowy :D